עוד על החרם

התקשר עמי אחד מוותיקי תנובה וקבל באזני על כפיות התודה של המתנחלים: בימים הקשים והסוערים ביותר של האינתיפאדה דאגה תנובה תמיד לאספקה סדירה של תוצרתה ובמיוחד של חלב. אחד מנהגי תנובה אף נפצע קשה. כל זאת נעשה בהנחייתו של אותו מנכ"ל, אריק רייכמן, שעליו יצא קצפם של חמומי המוח של המתנחלים. ראוי היה שהם יתנצלו בפני תנובה ויקפידו להמשיך ולקנות מתוצרתה!

מודעות פרסומת
סגור לפרסום תגובות והשארת עקבות.

תגובות

  • מושיק  ביום דצמבר 6, 2004 בשעה 11:27 pm

    דניאל שלום,
    איננו מכירים אך יורשה לי לומר לך מספר מילים, על אף שדיעותינו שונות.
    אין לי כלל ספק שלו התבטא אריק רייכמן בזכות ההתנתקות מבלי לכלול בדבריו את הביטויים החריפים בהם השתמש (סרטו ממאיר, חלום משיחי הרסני) אזי לא הייתה קמה צעקה בזו. דווקא השמאל, שרגיש יותר מכולם לביטויי הסתה, היה צריך לקרוא לו לחזור בו מביטויים חריפים אלו ולבטא את דעותיו בצורה תרבותית וראוייה.
    לשם הוויכוח, דמה בנפשך שאישיות ציבורית בימין הייתה משווה את מפלגת יח"ד ל"חבורת מרעילי בארות, תוקעי סכין בגב האומה וגייס חמישי" – האפ זה היה נראה לך בגדר חופש הביטוי? אני מניח שלא. לכן, היושר הציבורי דורש שגם לדברי רייכמן יתייחסו באופן דומה והוא יתנצל עליהם – על הניסוח כמובן, ולא על הדיעות וביטויין, להן הוא זכאי ככל אזרח.

  • שרגא חייל  ביום דצמבר 7, 2004 בשעה 12:07 am

    נראה לך שלהגיד על התנחלויות שהן חלום משיחי הרסני ולהגיד על השמאל שהוא גיס חמישי זה אותו דבר?

  • מושיק  ביום דצמבר 7, 2004 בשעה 12:25 am

    וכמובן לא נשכח את השימוש במושג 'סרטן ממאיר' שכנראה היה הקש ששבר את גב הגמל. למה פשוט לא להודות שרייכמן יכל להביע את דעותיו מבלי להיגרר לביטויים מסיתים ודוחים? השינאה כל כך גדולה שאי אפשר להכיר בטעות? זה לא כל כך מסובך.

  • ליאור  ביום דצמבר 7, 2004 בשעה 12:51 am

    דניאל, צר לי אבל אני לא מסכים. למרות שאני תומך בהתנתקות אני לא מסכים עם האמירה של רייכמן וגם לא עם ההגיון של "וותיקי תנובה". כמה מתנחלים ניפצעו או נהרגו כשהגנו על תושבי נווה אור, קיבוץ מנרה או רמת אביב? אתה בטוח שאתה רוצה להיכנס לדיון של מי חייב מה למי?

    תושבי ההתנחלויות לא צריכים להתנצל בפני רייכמן וזה כבר לא קשור לפוליטיקה. תנובה היא חברה מיסחרית והם לקוחות, הגיע הזמן שראשי המונופולים הגדולים יבינו שהם עומדים בראש אירגון שלא שייך להם, כמו כל מנהל בחברה קטנה במשק הם אמורים לשרת את החברה ולא להיפך. האמירה של רייכמן יותר מהכל משקפת את גישת הניהול הפטרונית והמטופשת של חלק מהחברות הישראליות הגדולות.

  • דני בלוך  ביום דצמבר 7, 2004 בשעה 2:13 am

    אני בוודאי לא הייתי מציע להיכנס לוויכוח מי חייב למי ומי אמר על מי מה. עם כל הכבוד הראוי יותר אנשי שמאל הגנו על השטחים וההתנחלויות מאשר להיפך, אבל זה לא העניין. אני שולל סרבנות מכל סוג שהיא ואני, אחי ובניהם ובני, כולנו שרתנו בכל מקום אליונשלחנו וכך עשו רוב חברי לדעה.
    באשר לתנובה – מותר לבקר בחריפות את מנכ"ל תנובה מפה עד הודעה חדשה ומי שרוצה יקנה ומי שלא רוצה לא יקנה, אבל לא חרם מאורגן

  • יגאל לביב  ביום דצמבר 7, 2004 בשעה 4:54 am

    אדון מושיק-
    ראשי המתנחלים לא התבטאו בביטויים כמו אריק רייכמן?אז מה בדיוק הם אמרו על ראש הממשלה שהם רצחו?ומה בדיוק הם אומרים כיום,כולל רבניהם,על ראש הממשלה הנוכחי הרוצה לפנותם?
    אדון ליאור
    תפקיד מנהל חברה אינו לשרת את החברה במובן הציבור אלא את החברה אותה הוא מנהל.

  • אילן  ביום דצמבר 7, 2004 בשעה 4:56 pm

    ש"תנובה" מפסידה על המכירות שלה בהתנחלויות? או שכדי להרוויח עוד כמה גרושים, רייכמן מוכן לסכן את הנהגים שלו בפציעה ואולי גם מוות?

%d בלוגרים אהבו את זה: