החרפה של הוצאת ז'בוטינסקי מתכנית הלימודים

אילו שר חינוך מן הימין היה מציע להוציא את בן-גוריון מתכנית הלימודים היה השמאל נזעק ובצדק. כאיש בעל השקפת עולם משמאל המפה הפוליטית-חברתית אני מפעיל קריטריון דומה כלפי החלטתה של שרת החינוך יולי תמיר להוציא את זאב ז'בוטינסקי מתכנית הלימודים. זו החלטה אומללה, ממש חרפה.

אני הייתי מבין אילו היתה שרת החינוך באה ואומרת שצריך להוסיף אישים ממחנות פוליטיים ואידיאולוגים שונים לתכנית הלימודים. הייתי מבין אילו היו באים ומציעים שיטת לימוד אחרת כדי לחזק את הבנת התלמידים בתולדות הציונות והקמת המדינה, אבל למחוק מישהו מפני שהוא שייך למחנה אחר? זו חרפה.

יש שורה של אישים, הוגי דעות, מנהיגים רוחניים ואנשי מדיניות ומעשה שהביאו להקמת המדינה ולביסוסה. לא ייתכן שתלמיד יסיים את מערכת החינוך בלי ללמוד עליהם כשם שתלמידים בכל מדינה ומדינה לומדים על האישים המרכזיים במדינתם.

רשימת המינימום ההכרחית כוללת את הרצל, וייצמן, ז'בוטינסקי, בן-גוריון, אשכול, שרת, ברל כצנלסון, דוד רזיאל, אברהם (יאיר)שטרן ומנחם בגין. אינני בא להשוות ולקבוע מי יותר חשוב ממי. כל אחד מן הסתם יוסיף עוד שמות, אבל אלו הם הבסיס ההכרחי.

 

הצעת יולי תמיר חייבת להיגנז ויפה שעה אחת קודם.

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • אחת  On אוגוסט 8, 2008 at 12:08 am

    חרפה. וגם מראה עד היכן מגיעות העליבות והקטנוניות.

    אני סבורה שיולי תמיר אינה מכירה ולו במקצת את הגותו של ז'בוטינסקי והיא מסיקה לגביה בהתאם לעמדתה כלפי אלה הטוענים להיות ממשיכי דרכו.

  • חנוך גיסר  On אוגוסט 8, 2008 at 12:31 am

    דויד רזיאל ואברהם שטרן, בהבדל ממנחם בגין,
    חיו ומתו כראשי ארגוני טרור, מבלי שעשו מעבר לזירה המדינית.
    ככאלה – לא הייתי רץ לשים בפנתיאון הלאומי.
    את בגין כן.

  • דני בלוך  On אוגוסט 8, 2008 at 6:45 am

    שטרן היה גם הוגה דעות ומשורר. לגבי רזיאל- אתה צודק.

  • nachum  On אוגוסט 8, 2008 at 10:00 am

    you use the joke of davar acher and you know why.there is no place to study history at school .the child cant understand it.
    i studdied about kartago at age 11.

